marți, 30 octombrie 2012

Recenzie: M-am hotarat sa devin prost de Martin Page

Antoine este un tanar, aparent, prea inteligent. Acesta realizeaza ca viata lui este prea complicata si se decide sa devina prost. Nu faptul in sine face cartea amuzanta, ci mijloacele prin care acesta incearca sa scape de inteligenta sa.
   Prima data, incearca sa devina alcoolic. Imprumuta carti despre alcool de la biblioteca si se documenteaza, insa cand incearca sa goleasca o halba de bere, sfarseste in spital datorita comei etilice. Dezamagit ca bautura nu i-a innabusit gandurile, acesta s-a decis sa se sinucida. Se duce la un grup creeat special pentru cei ce vor sa se sinucida: SPTPM (Sinucidere pentru toti si prin toate mijloacele). Insa nici aici nu merge; isi da seama ca menirea lui nu e sa moara. Ultima solutie a lui Antoine e sa apeleze la prietenul lui doctor, care ii prescrie un medicament ce il face sa intre intr-o ceata temporara. Antoine trece prin mai multe peripetii amuzante, si ridicole, pe care le puteti afla doar citind cartea.

Citate
"Punctul lor comun, ceea ce ii apropia pe Antoine si pe Rodolphe, era ca nu cadeau niciodata de acord in nici o privinta."

"-Vrei sa spui, pronunta rar Ganja mestecand boabe medicinale, vrei sa spui ca ai fost prost incercand sa fii atat de inteligent, ca era pe de laturi de drum, si ca sa devii putin prost, asta ar fi o treaba inteligenta..."

"Exista un proverb chinezesc, care spune, aproximativ, ca un peste nu stie niciodata cand face pipi."  ( ceee?! :)) )

Probabil ca autorul Martin Page suferea de "prea-destept"-ita, deoarece nu inteleg carui om nu i-ar placea sa fie destept. Pentru cateva momente, Antoine chiar m-a convins ca nu e bine sa fii destept. Faptul ca protagonistul cartii se folosea de desteptaciunea lui, ca sa fie mai prost, m-a amuzat foarte mult. Poate ca autorul a vrut sa arate ca nu e bine nici sa fii destept si nu e bine sa fii nici prost. Din pacate, povestea s-a terminat foarte repede si mi-as fi dorit sa aflu mai multe despre noua viata pe care si-a creeat-o Antoine.
   In concluzie, cartea "M-am hotarat sa devin prost" este o lectura usoara, pe care o recomand oricui. Este plina de amuzament!