joi, 5 septembrie 2013

Recenzie: Hotul fulgerului, Percy Jackson si Olimpienii #1 de Rick Riordan

Recenzia nu contine spoilere!

Recenzie

Percy Jackson este un copil de doisprezece ani cu deficit de atentie si dislexie, care pana nu este nevoit sa se confrunte cu un minotaur si sa-si dea seama ca prietenul lui cel mai bun este pe jumatate capra, nu afla ca este un semizeu in toata gloria lui. Cand ajunge in Tabara Semizeilor, un loc destinat in totalitate celor ca el, Percy se simte in siguranta, insa o intriga apare: cineva a furat fulgerul lui Zeus, cea mai puternica arma din lume, iar Percy si tatal lui - un zeu, si n-am sa va dezvalui cine e - sunt acuzati, pentru ca mai apoi sa fie amenintati cu Cel de-al Treilea Razboi Mondial. Asta da problema, nu?

Nota mea: 5/5

Parerea mea

Ha, ha. Cat de mult mi-a luat sa ma apuc de cartea asta, frate. Nu stiu de ce am tot amanat-o, pentru ca stiam deja ca e tare - toata lumea spune asta -, dar si ca e foarte usor de citit. Ideea este ca mi-a luat mult pana sa ma apuc de ea, dar dupa ce am facut-o nu am mai putut sa ma opresc. Cartea asta, odata ce te prinde, nu-ti mai da drumul.

Parca am vazut un film, serios acum. Multa actiune, mult suspans, si, mai ales, ZERO DRAGOSTE. Multumesc! In zilele noastre, nu mai exista carti fara 'vai, m-ai schimbat, te iubesc!', iar eu le detest foarte mult. Ce-i drept, a existat o vaga atractie intre Percy si Annabeth, dar in scurtele pauze de la aventura aventuroasa ce s-a petrecut, si abia am observat. Mi-a placut foarte mult mitologia greaca, pentru ca nu a fost genul de descriere plictisitoare si neinteresanta. Plus ca am avut multe de invatat, pentru ca asa am retinut care zeu e care. Rick Riordan scrie foarte, foarte misto.

Sincer, n-am gasit nici un moment cliseic. Poate doar la sfarsit, putin de tot, cand tipul malefic isi explica in detaliu planul, atunci am avut deja vu, dar in rest nimic. A avut intrigi spectaculoase, multa, multa actiune si de foarte multe ori am fost luata prin surprindere. Parca am stat pe ghimpi, exact ca la un film. Serios acum, inteleg de ce toata lumea recomanda cartea asta, este perfecta!

Deci da, o sa ma opresc din omagiile si cuvintele de lauda pentru a va sfatui din toata inima sa cititi cartea asta. Volumul doi a aparut si abia astept sa-l citesc. Suspans, suspans, suspaaans!

15 comentarii:

  1. aleluia!ai facut recenzia!si eu aman cartea de o LUNA!si eu aud lucruri bune despre ea,dar acum m-am ocosit si am inceput "cianura pentru un suras",iar dupa asta promit ca citesc si hotul fulgerului!:3 si dupa ce-mi gat temele :o3 deabia astept <:-p

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu mă apucasem de cartea apărută la cealaltă editură şi nu am putut să o duc la bun sfârşit. Pe alocuri mă plictiseam. Poate şi pentru că văzusem filmul înainte de asta şi nu mă impresionase în mod special însă ar fi fost posibil ca şi traducerea să fi fost de vină.

    Ce este cu jurnalul de lectură? :D:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Profa mea e afiliata cu un club de lectura al editurii Arthur si ne vinde cartile de la Arthur cu reducere de pana la 50% si jurnal de lectura. E foarte misto.:D

      Ștergere
    2. dc numa in alte scoli numa' in a noastra nu se vand carti.carti bune!:((((( avem asa niste profi....!:(((( i hate you :(((

      Ștergere
    3. Wow!! Cât de tare e chestia!! :D La cât mai multe reduceri! >:)

      Ștergere
  3. Am văzut filmul, dar n-am reuşit să pun mâna pe carte :(. Pare atât de grozavă! O.O

    RăspundețiȘtergere
  4. luna asta imi cumpar sigur vol1 si 2, prea sunt curioasa in legatura cu aceasta serie, stiu ca si Geani de pe anotherbooksworld o recomanda si el este cel care mi-a starnit curiozitatea, iar tu acum cu aceasta recenzie de nota 10 ai accentuat si mai mult dorinta mea de a cumpara seria, care este asemanata cu Harry Potter pe care o ador

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă îți place acțiunea fără dragoste citește Cronicile Lumii Pământene.
    Oricum, sunt convinsă că e genială! :) Deja simt asta din recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ai mai recomandat tu cartile astea, dar n-am reusit sa pun mana pe ele. Plus ca sunt leftera, avand in vedere ca-mi iau luna asta volumul doi.:))

      Ștergere
  6. ai dat cumva un comm pe blogul fallen in books ca dai aceasta carte la schimb?

    RăspundețiȘtergere
  7. Răspunsuri
    1. daca nu faci schimb cu ea,nu te-ar interesa ceva de aici:http://imaginationfactoryy.wordpress.com/schimbvand/ ?

      Ștergere
    2. Nu, scuze, eu vreau sa fac schimb cu ea pentru o anumita carte.

      Ștergere
  8. Salutare, dragi iubitori ai cartilor lui Rick Riordan!

    Am pus la cale un video cu prezentarea lui Percy Jackson si a Olimpienilor, noul serial care va aparea pe Disney+. Am incercat sa fac si o comparatie intre carti si filmele deja aparute. Sper sa va placa!
    https://www.youtube.com/watch?v=pWqyWWXl9qA&t=10s&ab_channel=Mythologica

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza