Recenzie: Harry Potter si Piatra Filozofala de J.K.Rowling

Mamaaaaa!
Acum va cred, fratilor, cand ziceti ca Harry Potter e copilaria voastra!
Cred ca am facut o noua pasiune pentru seria asta, pentru ca nu ma pot oprii din citit.
Initial, ma gandeam sa fac o recenzie la toata seria, insa nu pot sa nu omagiez fiecare carte separat :))
Acum, ca tocmai am vizionat filmul (nu inainte de a citit cartea!!).
Asadar,

Parintii lui Harry au murit cu mult timp in urma - ca niste eroi - pe vremea cand el era bebelus. Insa soarta lui Harry trebuia sa fie aceiasi, sa moara alaturi de familia lui. Cap-De-Mort a aruncat un blestem asupra lui Harry, care insa nu a functionat si l-a lasat pe bebelus cu o cicatrice in forma de fulger pe tampla. Acum, a venit momentul lui Harry, cand poate insfarsit sa scape de unchiul Vernon, matusa Petunia si nesuferitul, (si grasul) Dudley.
Harry Potter este chemat la Hogwarts, scoala de magie, farmece si vrajitorii, unde isi descopera puterile, alaturi de roscatul Ron Weasley si de Hermione Granger. Insa acestia cauta numai necazuri, pentru ca imediat ceva li se pare straniu - Fluffy, cainele cu trei capete (care, obviously, ii apartine lui Hagrid), pazeste ceva. Ce? Ceva ce Pleasneala, profesorul care ii uraste profund pe cei trei prieteni, pare sa isi doreasca. Insa nu totul e ceea ce pare...

Ador cartea asta. Ador felul autoarei de a scrie, ador tot! Cartea asta are de toate: umor, actiune din plin (!) si muuuuulta magie.
Umorul este dat mai ales de catre fratii Fred si George Weasley, ajutati desigur de ura lui Draco Reacredinta, studentul care il uraste cel mai multe pe Harry. Toate intorsaturile de situatie - care nu prea sunt prezente in film - te cuceresc imediat. Iar de magie, ce sa mai spun!

Faptul ca Harry este atat de puternic - moral - ma impresioneaza. Dupa ce i-au murit parintii, asta nu pare sa-l afecteze in viata de zi cu zi si chiar se comporta ca un alt copil normal, in fine, cat de normal poate fi un copil care e vrajitor si are o bufnita, un copil caruia insa i-au lipsit toata viata lui cadourile, bunatatea si iubirea. Lucruri pe care le gaseste imediat la Hogwarts, ceea ce il face sa se ataseze foarte mult de aceasta scoala.

Personajul meu preferat este de departe Baston (ma cuceriiiiit!) care pare foarte stapan pe sine si ambitios. Baston conduce echipa Cercetasilor de Vajthat si face tot posibilul ca ei sa castige. Nu stiu de ce imi place asa de mult de el - nu prea apare in carte/film asa des. Poate din cauza ca momentele mele preferate sunt de departe jocurile de Vajthat. Ah, ce bine ar fi ca meciurile de Vajthat sa fie asa de dese ca meciurile de fotbal din Romania! :))