vineri, 7 decembrie 2012

Recenzie: Cel care ma asteapta de Parinoush Saniee

Atentie! Recenzia contine spoilere.


Recenzie

Masum locuieste in Iran, o tara dura, plina de reguli stricte. Familia ei a considerat-o mereu o dezamagire, mai putin tatal ei, Agha Jun. Acesta a trimis-o la scoala si mereu a sustint-o. Pana cand, intr-o zi, cand Masum mergea spre scoala cu prietena ei cea mai buna, Parvaneh, cele doua au zarit un baiat, Saeid, ce lucra la o farmacie. Atunci s-a petrecut ceva ce oamenii din ziua de azi o numesc iubire la prima vedere. Saeid si Masum au continuat sa-si arunce priviri, iar iubirea dintre ei crestea fara ca ei sa fi schimbat vreo replica. Insa cand fratele ei mai mare, Mahmud, a realizat ca intre Masum si Saeid exista o idila, a pus capat imediat - i-a spus tatalui ei ca aceasta e indragostita. Atunci, toata familia ei a indepartat-o, iar ea a incercat sa se sinucida, insa nu i-a mers. A fost nevoita sa se casatoreasca cu un barbat pe care nu-l mai vazuse niciodata, sa se mute si sa traiasca alaturi de el pentru tot restul vietii ei. Insa Hamid, "alesul" neales, nici macar nu o baga in seama, era ocupat numai de politica.

Totul a luat o intorsatura neasteptata cand Masum a nascut 3 copiii, Hamid a fost omorat, iar tot familia pe care a lasat-o in urma a avut de suferit. Insa sotia si copiii au tinut piept tuturor provocarilor si s-au descurcat, ajutandu-se mereu unul pe altul.

Nota mea: 5/5


Parerea mea

Doamne, cat pot sa iubesc o carte! A fost realista, a fost interesanta, captivanta si orice poti spune despre o carte, pur si simplu m-am indragostit de ea! Dupa ce mama mi-a spus ca este o carte mai trista, imediat am pus mana pe ea si am inceput sa o citesc (nu ma intrebati de ce). Si am citit, si am citit. Si nu am putut sa ma opresc. Toate chinurile prin care a trecut Masum, totul a fost atat de real si am trait toate sentimentele pe care le-a trait si ea. Protagonista este o eroina foarte curajoasa, care trece peste mai multe coborasuri decat suisuri. Faptul ca intreaga ei familie o uraste, iar cea mai de incredere persoana este prietena mamei ei este dezamagitor, insa Masum trece peste toate obstacolele si sfarseste prin a ramane cu trei copii fericiti, care insa sunt si cam egoisti... 

In concluzie, cred ca, pana la urma, cel care o asteapta este Saeid...


2 comentarii:

  1. Pare o carte de exceptie. Eu chiar imi doresc mult sa o citesc, sper sa reusesc curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa reusesti sa faci rost de ea! Din pacate si eu am imprumutat-o de la prietena mamei...

      Ștergere

Parerea ta conteaza