luni, 29 iulie 2013

Recenzie [si vlog]: nymphette_dark99 de Cristina Nemerovschi

Carte primita spre recenzie de la autor.

Vicky (sa nu-i spuneti Victoria, pentru ca o sa va omoare) are o singura zi la dispozitie pentru a ajunge la majoratul iubitului ei, Dev. Trebuie sa ajunga la Bucuresti, iar pentru ea este cale lunga de la Brasov, mai ales avand in vedere ca a ramas fara bani si si-a pierdut geaca preferata. Asa ca se hotaraste sa faca autostopul si, curand, un TIR opreste si o ia. Barbatul de la volan ii propune sa aiba, impreuna, un act sexual; mare greseala, o greseala ce il va costa ambii ochi. Vicky, salvata de cutter-ul ei, isi continua autostopul si o noua serie de aventuri ii pasc drumul anevoios spre capitala Romaniei.

Fara cuvinte. Pur si simplu.
Toate lucrurile care mi-au scapat in videoclip o sa apara aici (ca de, emotia scenei).
In primul rand, exceptand-o pe Vicky, personajul meu preferat a fost de departe Tedy, fratele lui Vicky, un baiat independent si nebun. Personalitatea lui Tedy ne este prezentata prin intermediul gandurilor lui Vicky, care ni-l descrie ca ruda lui preferata, ca idolul ei. Desi, din cauza fratelui ei, Vicky a fost nevoita sa se mute din multe scoli, aceasta nu i-a purtat niciodata pica, pentru ca mereu si-a dorit sa fie ca el. M-a facut sa realizez cat de mult il admir si eu pe fratele meu. Ei bine, nu chiar in felul ala, dar mi-as dori sa fiu ca el.

In al doilea rand, mi-a placut foarte mult faptul ca actiunea s-a petrecut in Romania. Aceasta tara, desi nu direct, a fost caracterizata prin persoanele care locuiesc in ea; manelistii, cersetorii, adolescentii, care la 13 ani fumeaza, se drogheaza si beau si multe alte 'specii' de romani. Cum am mai spus, nymphette este ca o gura de aer proaspat si o simfonie de concepte (scuze, Vicky!).

Felul in care am ajuns sa o cunoastem, putin cate putin, pe Vicky, mi-a placut foarte mult. In timp ce luam parte la actiunea efectiva, aveam acces la gandurile ei. Si felul in care sirul gandurilor lui Vicky era intrerupt m-a facut sa stau ca pe ghimpi, de vreme ce voiam sa aflu cat mai multe lucruri despre Tedy, despre mama ei, sau despre Intamplare. Si modul in care gandea Vicky, parca a facut toata cartea.

Si iata cum stau si bolborosesc despre idei, conccepte si realizarile mele. Of, pentru numele lui Dumnezeu, cititi cartea asta!

6 comentarii:

1. Cât de mult vreau cartea asta. o.o
    Doamne, cât de bună e recenzia! Se vede că ți-a plăcut mult, se simte o conexiune mare între tine și carte după modul în care ai povestit despre ea!

2. In primul rand, vreau sa iti recomad sa citesti mai mult. Inteleg ca ti-a placut foarte mult cartea asta, si ca poate ai o inclinatie spre romanele tip jurnal. De la noi, cred ca cel mai bun roman de genul asta e "Cel mai iubit dintre pamanteni" de Marin Preda.
    Gustul literar se cultiva citind si o carte poate parea foarte buna doar pentru ca nu ai citit cartile mult mai bune care au aparut inaintea ei si care, in definitiv, i-au facilitat scrierea. Ca studenta la Literatura Universala si Comparata, iti pot spune ca sunt o gramada de carti pe care le consideram inainte foarte bune care acum mi se par slabute pentru ca am cunoscut antecesoarele lor. Cauta literatura secolului XIX, XX, e ult mai vie, mai armonioasa, mai frumos lucrata. Nu trebuie sa citim despre metalisti, punkeri si cocalari ca sa putem rezona cu personajele :)

1. Ai mare dreptate, iau eu doar combin stilurile de carti; in prezent, citesc Mizerabilii, o carte clasica, insa imi mai permit si sa citesc cartile secolului 21. Multumesc de sfat :)

3. Sabryy, am tot vrut sa-ti scriu zilele trecute dar n-am indraznit. Uite ca astazi indraznesc: vreau sa-ti spun ca te admir foarte foarte mult. Am citit recenziile tale de pe blog si am vazut si videoclipul cu recenzia la Nymphette_dark99, de Cristina Nemerovschi, care chiar este o carte geniala si ai toate motivele sa o iubesti! Cred ca NIMENI nu are dreptul sa-ti spuna ce ar trebui sa citesti, asa cum nimeni nu are dreptul sa-ti interzica o lectura sau sa te "indrume" catre ce ar trebui (chipurile) sa apreciezi la o carte. Nimeni nu te cunoaste, este doar aroganta nefondata sa intri in viata cuiva si sa-i ordonezi lecturile!

Nu e deloc adevarat, literatura secolelor trecute nu este mai vie decat cea care se scrie astazi. Fiecare literatura este conditionata de lumea in care se naste si pe care o reflecta. Iar lumea literaturii din secolele despre care vorbeste domnisoara Ioana, care a terminat Literele dar n-a inteles nimic din ele,...este pur si simplu moarta, disparuta, prezenta doar in cartile de istorie. Este foarte firesc ca tinerii sa inceapa lecturile cu scriitori contemporani, care scriu despre lumea in care traim cu totii astazi. E normal sa citesc despre lumea in care traiesc eu, mai intai, abia apoi despre lumea in care au trait stra-stra-stra-bunicii mei.

Nu, literatura altor secole nu este mai nuantata. Este doar mai impopotonata artificial si inutil, de aceea autorii de astazi se indreapta catre un stil cat mai direct si mai transant, pentru a ajunge la cititor. Nu zice nimeni sa n-o citim si pe ea! Dar sa nu glorificam acolo unde nu e nimic de glorificat.

Asa ca, Sabryy, citeste numai ce-ti place! Nu te lasa povatuita gresit, fiindca asta e drumul tau si numai al tau. Te admir foarte mult pentru perseverenta de a citi si de a scrie despre carti, activitati pe care putini adolescenti le mai practica. Iar tu o faci in plus si cu pasiune. Iti voi urmari recenziile si de acum inainte! Succes!

1. Comentariul tau m-a emotionat. Multumesc mult pentru toate cuvintele tale si stai linistita, ca nu ma intereseaza pe mine parerile altora. Daca nu m-au cunoscut si-mi zic ca-s proasta, atunci bravo lor. Dar pentru mine sunt niste nimicuri.