luni, 24 martie 2014

O joica, ce sa mai, da-o naibii.

Deci abia am terminat cartea asta, "Aspidistra sa traiasca" de George Orwell si cred ca a fost cea mai frustranta carte pe care am citit-o in viata mea. Am sa fac ce nu am mai facut de mult si am sa vorbesc despre cartea asta, justificandu-mi parerea.

A, si nu o sa existe spoilere. Decat ce aflati din primele 20 de pagini.

Deci este tipul asta, Gordon Comstock. Familia lui este una saraca, avand putine rude ramase, dintre care sora lui Gordon, Julia, care este foarte, foarte saraca. Si apare boul asta (nu ma pot abtine) de Gordon si ne spune noua ca are 5 penny si jumatate, dar 3 penny sunt reprezentati de o joica, asa ca inseamna ca are doar 2 penny si jumatate. Joica este o moneda care, cica, pe timpuri, daca o foloseai, oamenii radeau de tine si ziceau ca e ultima ta moneda si, tocmai de aceea, ii e rusine sa o foloseasca. Si ghiciti ce face Gordon. O ARUNCA. Julia, sora lui, moare de foame - si nici el nu e bogat, deloc -, iar el arunca banii pe jos, dupa ce ma bate pe mine la cap o mie de ani ca nu poate sa foloseasca joica. Gen, efectiv trece prin fata unei cafenele si ne spune ca miroase foarte bine, dar nu intra, ca are o joica. AH.


Am folosit acest exemplu deoarece este cel mai bun. Dar fiecare personaj, efectiv fiecare personaj m-a scos din minti si m-a enervat ataaat de tare, iar Gordon cu aspidistrele lui (aspidistra e o planta care, in ochii lui, reprezinta floarea atat a bogatului cat si a saracului) si offffff. Si Julia, ca proasta, ii tot imprumuta bani. Imi vine sa-l omor pe Gordon.

Si da, stiu, stiu, George Orwell a folosit aceste fapte drept exemplu pentru lumea din vremea lui si nu pot sa nu spun ca am remarcat cat de multe mesaje "ascunse" se afla printre randuri, dincolo de evenimente si de intamplari. Nu spun ca nu mi-a placut cartea, pentru ca asta ar fi o aberatie, dar George Orwell... m-a stors pe dinauntru.

Iar asta ma face sa citesc tot mai multe carti scrise de el. Vreau sa i le citesc pe toate, sa mor citindu-le, pentru ca tipul asta e autorul meu preferat. V-am innebunit, tot repetand asta? FOARTE BINE. Cititi-l. Cititi-l. Chiar acum. Luati orice carte, nu conteaza, si cititi-o, pentru ca nu veti regreta.

PS: asta e un fel de comentariu, nu-i mai fac recenzie. Oricum, i-am acordat 4 stele. pwp.
PS 2: singurul meu regret ca am citit Orwell este ca acum nu mai imi doresc nici o carte din biblioteca mea in afara de cele scrise de el.

6 comentarii:

  1. Eu azi am terminat "Animal farm" de el și trebuie să spun că m-am distrat foarte tare citind-o, mai ales că mi se pare foarte actual, ca și Caragiale. Nu știu dacă cartea trebuia să fie amuzantă sau nu, dar mie așa mi s-a părut. Oricum, mi-a plăcut, o să mai citesc și altele de el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit in club.
      Sa stii ca este un pic amuzanta, pentru ca Orwell este, in general, foarte ironic.

      Ștergere
  2. AI EXPRIMAT ÎN RÂNDURILE ASTEA TOT CE SIMT EU BINE?
    Mulțumesc.
    Mulțumesc că mă înțelegi!
    AM FĂCUT ROST DE 1884 ȘI VREAU SĂ MOR CITIND-O!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza