sâmbătă, 29 iunie 2013

Recenzie: O poveste cu un hobbit (Hobbitul) de J. R. R. Tolkien

Recenzia contine spoilere

Recenzie

Bilbo Baggins, un hobbit ce uraste aventurile, primeste intr-o dimineata o vizita din partea vrajitorului Gandalf. Vrajitorul il intreaba pe hobbit daca este dornic de aventura, insa Bilbo refuza, intrand in casa. Gandalf lasa un semn pe usa hobbitului si, seara, 13 pitici apar la usa acestuia, mancandu-i toata mancarea si planuind o aventura de zile mari. Cei 13 pitici, alaturi de Gandalf, pleaca in ziua urmatoare spre Smaug, un zmeu ce a pus stapanire pe toata averea stramosilor lui Thorin Scut-de-Stejar - unul dintre pitici - reusind sa-l ia si pe hobbit dupa ei.

Pe drum, acestia au parte de mari greutati. Se confrunta cu troli, cu gnomi si, insfarsit, cu iele (elfi), aproape pierzand calea pana la muntele unde statea Smaug. Insa, cu ajutorul lui Bilbo, acestia reusesc sa ajunga fata in fata cu dragonul. Hobbitul, ajutat de inelul sau - un inel furat de la Gollum, ce il face invizibil - vorbeste cu Smaug si ii gaseste punctul slab. Dupa ce zmeul se infurie si pleaca sa distruga Orasul Lacului, piticii pun stapanire pe averea lui Thorin. Smaug este invins de Bard, un arcas ce ii afla si el punctul slab, datorita hobbitului, lovindu-l chiar in piept pe zmeu si omorandu-l.

Insa, dupa ce se afla de comoara, toata lumea o doreste. Piticii se baricadeaza inauntru, iar golbinii, ielele si oamenii incearca sa puna mana pe imensa comoara ascunsa in Munte, un imens razboi iscandu-se astfel, ce va duce totusi la o pace care va domni multa vreme.

Nota mea: 5/5


















Parerea mea

Nu pot sa cred ca mi-a luat atat de mult sa ma apuc de aceasta carte! Adica, atata lume mi-a spus cat de frumoase sunt cartile scrise de Tolkien si cat de mult ar trebui sa le citesc. Ma bucur ca am citit Hobbitul, pentru ca a fost o carte extraordinara si interesanta. Stilul autorului mi-a placut mult.

Nu am nimic de reprosat acestei carti. Nu a existat nici un punct in care m-am plictisit sau care nu mi-a placut, deci in rest nu as avea ce sa comentez. Am sa citesc si Stapanul Inelelor si sper ca si restul cartilor sa-mi placa la fel de mult precum mi-a placut aceasta.

5 comentarii:

  1. Mie mi-a stricat filmul toată magia cărții.
    L-am văzut înainte...
    frumoasă recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  2. am incercat si eu s-o citesc mai demult, dar nu am putut. m-a plictisit groaznic. filmul e genial insa <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Cartea am citit-o pe la 12 ani,si atunci mi s.a parut geniala....
    Si filmul l.am vazut,dar m.a plictisit,pentru ca eu nu prea ma uit la filme...
    In rest, nu am ce sa reprosez

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza