joi, 23 mai 2013

Recenzie: Divergent de Veronica Roth

 Recenzia contine spoilere
Putine

Recenzie

Lumea este impartita in cinci factiuni, fiecare reprezentand o virture: Candoare, cu curajul, Abnegatie, cu altruismul, Neinfricare, Eruditie, cu inteligenta si Prieteni. Beatrice si fratele ei Caleb au saisprezece ani si trebuie sa-si aleaga factiunea careia ii vor fi devotati pentru tot restul vietii. Trebuie sa treaca de o proba care le vor arata pentru ce sunt ei potriviti, si, fata de majoritatea oamenilor, Tris nu e potrivita pentru o singura factiune, ci pentru 3; tocmai de aceea, ce este ea se numeste Divergenta. Si ea, si Caleb aleg doua factiuni diferite, alegeri care ii vor uimi pe toti, mai ales pe propria lor familie.

Beatrice alege Neinfricarea. Trebuie sa infrunte initierea, un proces lung si dureros prin care va deveni un membru adevarat al factiunii. Isi schimba numele - in Tris - si devine o noua persoana, lasand in urma Abnegatia, un loc careia i s-a parut strain pentru intreaga ei viata. Insa si Neinfricarea ii aduce probeleme; Four, un baiat superb ce pare sa fie atras de ea, nu numai ca pare la fel ca ea - un Divergent -, dar si afla despre secretul ei. Pentru ca, aparent, sa fii un Divergent este periculos. Si inseamna putere.

Nota mea: 5/5


Parerea mea

Auzisem prea multe lucruri bune despre aceasta carte ca sa nu o incerc. Si categoric s-a ridicat la inaltimea asteptarilor mele, chiar daca ma asteptam sa fie altfel. Tris a parut asa normala si parca semanam cu ea atat de mult! Simteam ca sunt mai puternica doar citind despre experientele ei si despre felul cum isi invingea fricile. A avut cateva clipe de slabiciune, insa a stiut cum sa le ascunda si a fost o fata foarte inteligenta. E una dintre eroinele mele preferate din carti, iar mie nu prea imi plac personajele feminine principale. Dar Tris a fost altfel.

Celelalte personaje au avut si ele farmecul lor. Christina, prietena cea mai buna a lui Tris, a fost o fata foarte de treaba ce i-a fost alaturi mereu. Amandoua erau puternice si curajoase si chiar se potriveau, asa ca inteleg de ce autoarea le-a unit. Cat despre Will, un alt "novice", la fel ca Tris, nu pot spune decat ca speram sa nu se indragosteasca de Christina. Mereu am urat relatiile dintre cei mai buni prieteni ai personajului principal. Pur si simplu te distrag de la poveste si sunt chiar inutile. Opinia mea, nu sariti pe mine!

Actiunea a fost constanta si foarte captivanta, iar povestea a fost foarte, foarte bine gandita. Mie oricum imi plac extrem de mult distopiile, iar ideea unei lumi noi mi s-a parut foarte interesanta. Chiar daca nu am simtit ca sunt intr-un viitor indepartat, tot mi-a placut sa ma decuplez de aceasta lumea si sa patrund in orasul lui Tris. Divergent mi-a ajuns la inima, exact cum a facut si Eve de Anna Carey. Sper doar ca si Insurgent sa fie la fel de buna.


Per total, Divergent este o carte foarte buna. Mi-a placut foarte mult si ma bucur ca am ales sa o incerc. Acum inteleg de ce toata planeta e indragostita de cartea asta. Abia astept sa citesc si Insurgent. Respect pentru Veronica Roth!

7 comentarii:

  1. Bună recenzia. -tonul profei de istorie: De altfel, nici nu mă miră, tu ești o elevă bună și prezinți recenzia curat :) Cât mi-a plăcut cartea măi :x Să vezi în Insurgent :D O să se întâmple ceva cu personajul, și o să semeni și mai mult cu Tris :) O să veezi! Și acum trebuie să citești Insurgent fiindcă te-am făcut curioasă. Da? Da. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, inainte eram curioasa. Acum mor de nerabdare sa citesc Insurgent!

      Ștergere
  2. Insurgent este perfectă! Ce-i drept, Divergent a fost mai bună, dar totuși, dacă nu ți se rupe fiecare părticică din inimă citind Insurgent nu faci nimic.
    Eu am avut norocul să citesc cartea fără să știu ceva de ea, pur și simplu am găsit-o.
    Foarte bună recenzia! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună recenzie! :) Intenţionez să mai citesc încă odată cartea asta, pentru că mi-a plăcut atât de mult, încât atunci când o să mă apuc de Insurgent (ceea ce o să se întâmple destul de curând) nu vreau să omit niciun detaliu.
    Într-adevăr, e o carte extraordinară! :3

    RăspundețiȘtergere
  4. Super recenzie.Ai punctat tot ce era de punctat :)).Mi-ar plăcea şi mie să o citesc,dar deocamdată am alte lecturi în aşteptare :D.

    RăspundețiȘtergere
  5. Divergent este superba, iar Insurgent e, in opinia mea, poate chiar mai buna.

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza