luni, 3 iunie 2013

Recenzie: Dezghetul de A. D. Miller

Recenzie

Actiunea cartii Dezghetul de A. D. Miller se petrece in Noua Rusie. Nicholas Platt este un avocat ce s-a mutat cativa ani la Moscova, unde le-a intalnit pe cele doua prietenele ale sale, Maşa si Katia. Acesta le-a salvat de la un jaf pe peronul metroului din Moscova, loc in care cei trei s-au intalnit prima data. Pentru Nicholas, a fost dragoste la prima vedere, indragostindu-se pe loc de superba Masa. Masa si Katia, doua surori - cum au pretins ele, pentru ca mai apoi Nick sa realizez ca cele doua erau doar verisoare - au continuat sa se intalneasca cu Nick si parea ca vor avea un viitor impreuna. Masa s-a hotarat ca Nick ar trebui sa-i cunoasca matusa, astfel incat a programat o intalnire intre cei doi. Matusa Masei dorea sa se mute din apartamentul in care locuia, la Butovo. Nicholas a fost de acord sa o ajute, fiind avocat. Si de aici, acesta a intrat intr-o aventura din care nu avea nici un habar ca nu o sa mai iasa.

Nota mea: 3,5/5


Parerea mea

Cred ca Dezghetul este prima carte pe care am citit-o si care se petrece in Rusia. Mi-a placut sa cunosc Moscova, chiar si prin intermediul lui Nick. Am vazut atat partea de la suprafata, superba, cat si cea sumbra de dincolo de zapada stralucitoare de pe strazi. Nu-i prea inghiteam eu pe rusi, insa aceasta carte chiar m-a intrigat si ma bucur ca am apucat sa citesc o carte atat de deosebita si unica.

Mi-a placut foarte mult modul in care a fost narat. Aveai senzatia ca participi si tu, deoarece Nick vorbea din cand in cand cu o persoana ce nu lua parte la actiune - iubita, nevasta? - la persoana a 2-a. Nu ni se dau detalii, insa apareau faze de genul "Sper ca ce spun eu acum nu te raneste, am promis ca sunt sincer" si continua sa povesteasca. Nici la sfarsit nu am aflat cu cine vorbea, insa nici nu prea are importanta.


Parca, totusi, a mers prea incet. Erau momente in care chiar ma plictiseam si abia asteptam sa termin. Dar singurul lucru care m-a tinut in priza a fost ca Nick ne dadea uneori indicii despre finalul cartii, insa niciodata destule. A fost chiar o multime de suspans si asta mi-a placut cel mai mult, desi spre sfarsit incepi sa prevezi cum se va incheia. Oricum, mi-a placut foarte mult si ideea de a numi cartea "Dezghetul", deoarece, chiar daca nu se bazeaza pe cadavrul gasit la incheierea iernii, acesta este un element important. Nu am sa divulg nimic, deoarece este o carte ce merita citita si, chiar daca nu mi s-a parut extraordinara, mi-a placut. Cartea a avut un aer vag, deoarece niciodata nu stiam destul de multe despre personaje si eram tinuti intr-un continuu suspans.

Intreaga carte este o drama din care ai foarte multe de invatat - dintre care, cel mai important, sa nu ai incredere in nimeni.
  • Recenzia face parte din campania “Citeşte şi căştigă cărţi pe viaţă din colecţia Strada Ficţiunii”, iniţiată de Editura ALLFA, parte a Grupului Editorial ALL.

Un comentariu:

  1. Foarte frumoasă coperta,iar povestea e...hm :)).Nu prea ştiu ce să spun.E ciudată.
    În orice caz,frumoasă recenzie:D.

    Ai primit o nominalizare de la mine chiar aici:http://bianca-s-blog.blogspot.ro/2013/06/the-versatile-blogger-award_8.html :D.

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza