marți, 3 februarie 2015

Recenzie: Those That Wake de Jesse Karp

New York City’s spirit has been crushed. People walk the streets with their heads down, withdrawing from one another and into the cold comfort of technology. Teenagers Mal and Laura have grown up in this reality. They’ve never met. Seemingly, they never will.

But on the same day Mal learns his brother has disappeared, Laura discovers her parents have forgotten her. Both begin a search for their families that leads them to the same truth: someone or something has wiped the teens from the memories of every person they have ever known. Thrown together, Mal and Laura must find common ground as they attempt to reclaim their pasts.

Nota mea: 3,5/5

"Those That Wake" este o carte diferita fata de tot ce am mai citit pana acum, Este o distopie plasata in America, intr-un viitor apropiat, avandu-i ca protagonisti pe tinerii Laura si Mal. Intr-o zi, fratele lui Mal il suna si ii spune ca are nevoie de el, dar apoi dispare, iar parintii Laurei uita ca au avut vreodata un copil. Cei doi incearca sa afle ce s-a intamplat si descopera ceva spectaculos ce sta in spatele acelor evenimente.

Mi-a placut foarte mult. Desi prima parte a constat in prezentarea tuturor personajelor, nu m-am plictisit nicio clipa.

Un lucru pe care l-am sesizat de la începutul romanului a fost atractia imediata intre Laura si Mal, asa-zisul insta-love. Relatia lor a decurs foarte repede - prea repede - iar, la sfarsitul povestii, ei erau deja destul de apropiati, lucru ce a parut nefiresc. Poate ca depinde foarte mult si de cititor; eu, una, nu prea apreciez dragostea in carti, mai ales cand nu este necesara. Totusi, nu s-a insistat foarte mult pe povestea de dragoste dintre Laura si Mal si, deci, nu m-a deranjat foarte mult.

Totusi, desi acesta a fost un minus care m-a sacait, am putut sa trec peste el. Povestea m-a captivat, iar premisa a fost foarte atractiva. Mi-a placut foarte mult faptul ca Those That Wake a fost scrisa pe capitole care privau doar un anumit personaj ce ne era introdus astfel si, mai ales, Karp a reusit sa nu ma plictiseasca prin intermediul acestei ”introduceri”. Astfel, am avut timp sa ne acomodam cu fiecare personaj, ceea ce mi s-a parut exceptional. Povestile tuturor au fost foarte interesante.

Plot twist-ul de pe la jumatatea cartii chiar m-a surprins. Au fost cateva momente de panica totala atunci când au ajuns in o asa-numita lume paralela. Un lucru pe care l-am sesizat in timp ce citeam este atmosfera "creepy" creata. Mi-a placut foarte mult ca am trecut de la o stare la alta prin intermediul cartii si chiar m-a tinut captivata. Iar modul tragic in care au decurs lucrurile a fost un mare thumbs up; stiti ca apreciez tragedia.

Per total, mi s-a parut o carte ok. Nu m-a dat pe spate, dar categoric mi-a facut placere sa o citesc si, desi a avut cateva minusuri, mi-a placut. O sa citesc si continuarea, daca o sa am ocazia.