marți, 28 ianuarie 2014

Recenzie: Imperiul. Praf de stele de Isaac Asimov

Carte oferita de Libraria Online Libris, o librarie online de unde puteti achizitiona o multitudine de carti. Comandati o carte online chiar de aici.

Biron Farrell, un tânăr naiv, descoperă că în camera sa a fost plasată o bombă. Va afla apoi că tatăl lui, respectatul Fermier de Widemos, a fost ucis. Revoltat, încearcă să afle adevărul şi se trezeşte implicat în iţele unor complicate intrigi politice, mistere şi afaceri de spionaj. Ajuns în spaţiu, se vede silit să se maturizeze brusc după ce dă piept cu despoţii planetei Tyrann. Acum însă nu se va lupta doar pentru propria viaţă, ci şi pentru libertatea galaxiei.   - See more at: http://www.editura-paladin.ro/carte/imperiul-praf-de-stele#sthash.lHh96OTs.dpuf

Biron Farrell, un tânăr naiv, descoperă că în camera sa a fost plasată o bombă. Va afla apoi că tatăl lui, respectatul Fermier de Widemos, a fost ucis. Revoltat, încearcă să afle adevărul şi se trezeşte implicat în iţele unor complicate intrigi politice, mistere şi afaceri de spionaj. Ajuns în spaţiu, se vede silit să se maturizeze brusc după ce dă piept cu despoţii planetei Tyrann. Acum însă nu se va lupta doar pentru propria viaţă, ci şi pentru libertatea galaxiei.

Nota mea: 3,5/5

Privind in anamblu, aceasta carte nu iese in evidenta fata de restul cartilor SF existente. Nu am putut sa nu remarc faptul ca sfarsitul a fost un pic - dar spun doar un pic - cliseic. Insa am incercat sa trec peste aceasta senzatie gandindu-ma ca opera lui Isaac Asimov a aparut cu mult inaintea celorlalte, acum aproximativ 60 de ani. Acest lucru ma face sa ma gandesc de nenumarate ori ca cititorii din '40 dispuneau de carti SF relativ putine, fata de vremea noastra. S-ar putea ca "Praf de stele" sa para putin invechita si in urma. Dar trebuie sa ne amintim ca Isaac Asimov face parte din categoria scriitorilor de baza, pe cand SF-ul abia devenea o specie literara.

Trebuie sa precizez faptul ca scriitura lui Asimov mi s-a parut deosebita; nu stiu cum a reusit acest autor sa ma captiveze atat de mult. De la prima pagina am realizat ca suspansul va fi elementul-cheie in aceasta carte si asa a fost. Povestea a fost una foarte frumoasa, uneori previzibila, alteori nu.

Un lucru care m-a deranjat si care m-a facut destul de frustrata este faptul ca Biron, desi fusese deja la un pas de moarte si intreaga galaxie il cauta, nu arata nici un pic de frica. Protagonistul cartii mi s-a parut pur si simplu neutru si plictisitor, un om usor de citit si naiv. Ce-i drept, sunt obisnuita cu eroi care sunt inteligenti si stiu ce sa faca in orice situatie, dar Biron uneori parea extrem de destept si isi dadea seama imediat daca cineva ascundea un secret, in timp ce, alteori, se purta ca un copil. Da, era tanar, dar nu atat de tanar. Si asa am simtit si in legatura cu celelalte personaje; nici unul nu a fost conturat prea bine si nu am putut sa ma atasez de ele atat de mult pe cat mi-as fi dorit.

Dar, desi nu este un lucru prea minor, necaracterizarea indestulatoare ("serios, Sabrina?!") a personajelor nu mi-a afectat atat de mult lecturarea acestei carti. "Praf de stele" e genul acela de carte pe care o citesti cu placere, dar pe care nu o iubesti. Dar, din nou, Isaac Asimov nu mai este un autor de actualitate si ceea ce a scris el acum cateva zeci de ani nu mai poate fi apreciat le fel de mult ca atunci.

Si, un lucru vreau sa mai adaug: daca doriti sa cititi aceasta carte, achizitionati-o chiar acum de la aceasta librarie in editia asta frumoasa si cartonata. Mie mi-a placut mult!