vineri, 20 decembrie 2013

Recenzie: Albastru de safir de Kersten Gier

Rămăsesem împietrită, incapabilă să mai fac vreo mişcare sau chiar să respir. Degetele lui îmi atinseră cu grijă buzele, îmi mângâiară bărbia şi urcară pe obraji, până la tâmple. – Nu eşti o fată obișnuită, Gwendolyn, şopti el, trecându-şi degetele prin părul meu. Eşti cu totul şi cu totul deosebită. Nu ai nevoie de nici o Magie a corbului ca să fii specială pentru mine. Chipul lui se apropie tot mai mult de-al meu. Când buzele lui îmi atinseră gura, am închis ochii. OK. Acum urma să leşin.  Să te îndrăgostești în trecut nu este, poate, cea mai fericită idee. Gwendolyn tocmai a descoperit că a moștenit de la familia ei capacitatea de a călători în timp. În Londra secolelor trecute, ea și Gideon au tot felul de probleme, cum ar fi: să salveze lumea sau... să învețe cum se dansează menuet. (Două lucruri nu tocmai ușoare.) În vreme ce atitudinea lui Gideon devine tot mai bizară, Gwendolyn se simte din ce în ce mai tulburată, până când misterul i se dezvăluie cutremurător de dureros, iar lucrurile se complică și mai tare... Culorile dragostei este o trilogie palpitantă, amuzantă și plină de romantism.

Trebuie sa recunosc ca, dupa ce am terminat primul volum al acestei serii, am stat ca pe ace; abia asteptam sa vad ce se va mai intampla, imi era dor de vocea lui Gwen si de atmosfera mistica si deosebita din Londra. Si, nu credeam ca e posibil, "Albastru de safir" mi-a placut si mai mult. Nu stiu cum reuseste Kerstin Gier, dar e pur si simplu geniala.

Permanent, atmosfera a fost ambigua; aparent, autoarei ii place sa-si tina in suspans cititorii, dand din colt in colt. Am gasit povestea foarte putin dezvoltata, dar eu nu am nici o problema cu asta, atata timp cat a plusat cu restul aspectelor. Unul din aceste aspecte este modul cum sunt vazute calatoriile in timp in aceasta carte; ce se intampla in trecut, este vizibil in prezent si, pana acum, totul e normal, pana cand te duci in trecut si ii spui bunicului tau ca urmeaza sa aiba si fii si nepoti. Cel mai mult m-a impresionat momentul in care Gwen s-a intalnit cu Lucas, bunicul ei, si a vorbit cu el. A fost, intr-un fel, ciudat, pentru ca nici bunicul meu nu mai este in viata si m-a facut sa ma gandesc cum ar fi sa-l intalnesc acum si sa ma prezint ca si nepoata lui. Sau, mai rau, sa vina nepotul meu la mine si sa ma salute.

Au fost, ce-i drept, si 'bile negre'; intre Gwen si Gideon a fost o relatie foarte ciudata, cu o multime de 'plot twists'. Acum, cei doi se intelegeau foarte bine, mai tarziu Gideon o ura pe Gwen si nici nu voia sa o vada. M-a calcat pe nervi, din cand in cand, dar a aparut atat de putin, iar relatia dintre ei a fost atat de nesemnificativa pentru poveste, incat nu m-a deranjat atat de rau. Dar tot sunt curioasa ce se va intampla intre Gwen si Gideon. Nu prea pot sa-i vad ca pe un cuplu care sa se potriveasca si nu cred ca s-ar intelege bine; mai ales pentru ca Gideon este un personaj mai... rautacios, sa spunem. In schimb, pe Charlotte, verisoara lui Gwen, am urat-o; era rautacioasa si radea mereu pe seama protagonistei noastre.

Am apreciat faptul ca am avut multe de invatat de pe urma acestei carti. Politica, sport, mari personalitati... tocmai din cauza ca lumea lui Gwen parea reala si ca simteam ca ma aflu alaturi de ea ma facea sa simt ca si eu invat, ca suntem in aceeasi ipostaza. M-am gandit, uneori, ce as face eu in locul protagonistei si nu cred ca m-as fi descurcat, in trecut, la fel de bine.

Ah, partea mea preferata, garantat, este faptul ca avea, la fiecare pagina, o gluma. Dar o gluma adevarata, cu haz, care ma facea sa ador toate personajele. "Albastru de safir" mi-a adus, de nenumarate ori, zambetul pe buze si asta apreciez la o carte. Cred ca a fost chiar cea mai amuzanta si deosebita carte pe care am citit-o pana acum; rar reusesc sa fac o astfel de afirmatie...

In concluzie, am iubit aceasta carte; fiecare rand, fiecare pagina, totul la ea. Si o recomand din toata inima. Asa ca ce mai asteptati? Mergeti acum pe site-ul Editurii Litera, adica aici, si comandati-o!