vineri, 15 noiembrie 2013

Recenzie: Rosu de rubin de Kerstin Gier

Am primit aceasta carte spre recenzie de la Editura Litera.

Pana acum, toata lumea a crezut ca Charlotte, verisoarea lui Gwendolyn, este cea care poarta gena calatorilor in timp. Insa in momentul in care Gwen se intoarce in trecut, viata acesteia este data peste cap. Gwen este Rubinul, cea de-a douasprezecea piatra pretioasa, iar oamenii din jurul ei au mari planuri cu ea. Aceasta trebuie sa calatoreasca in timp si sa indeplineasca o misiune importanta, al carei scop nu ii este dezvaluit. Ajutata de desteptul si chipesul Gideon, aceasta se intalneste cu numeroase personaje din istorie, precum contele Saint-German, un om care o ameninta de la prima lor intalnire cu o abilitate ce este total iesita din comun...

"Rosu de rubin" mi s-a parut, la prima vedere, o carte romantica ce nu parea sa iasa in evidenta cu nimic. Insa, pe masura ce am citit, pe masura ce am cunoscut personajele si m-am familiarizat cu povestea, am ajuns sa ma atasez foarte mult de tot si de toate si sa ma indragostesc pur si simplu de "Rosu de rubin".

Cel mai mult mi-a placut faptul ca aceasta carte nu s-a concentrat pe romanta; am fost foarte intrigata de calatoria in timp si de intregul cerc al ceror ce poarta gena calatorilor, iar cartea s-a concentrat pe acest lucru. A fost multa actiune si parca nu a fost nici un moment de respiro; mereu se intampla ceva. Am apreciat la aceasta carte si faptul ca nu au existat clisee. Totul a fost autentic si diferit si am ramas cu o parere foarte buna. Lumea creeata de autoare a fost una potrivita atmosferei de mister si complexitate si a fost foarte bine conturata, atat Londra din zilele noastre, cat si Londra din trecut.

Personajul meu preferat a fost, de departe, Leslie, cea mai buna prietena a lui Gwen. Aceasta a crezut-o mereu pe Gwen si a cautat sa o ajute, descoperind informatii importante pentru aceasta. Si, mai ales, a fost un personaj amuzant, care a destins mereu atmosfera si care m-a facut sa zambesc de fiecare data cand a avut o replica. Mi-as fi dorit, totusi, sa apara mai mult in carte. Gideon mi s-a parut un personaj aparte, pentru ca, spre deosebire de majoritatea baietilor din zilele noastre, a parut sa o inteleaga pe Gwen si a incercat sa o ajute de fiecare data cand aceasta avea nevoie. Plus ca instinctul lui a fost intotdeauna de a o apara. Ce pot sa spun, m-am indragostit pe loc de Gideon! Pe de alta parte, Charlotte a fost o fata absolut enervanta, pe care nici nu o suportam. Era ingamfata, se credea superioara lui Gwen, iar cand a aflat ca nu este ea "aleasa", s-a suparat pe Gwen, care nu era de vina. Daca autoarea a dorit sa ma infurii pe Charlotte, ei bine, a reusit. Of, atatea sentimente in aceasta carte!

Am apreciat faptul ca am avut multe de invatat; am aflat cum era Londra acum cateva sute de ani, am invatat despre politica si istorie si despre marile personalitati din trecut, printre multe altele. A aparut si Romania pe acolo si a fost inclusa chiar si legenda lui Dracula. Contele Saint-German si prietenul lui straniu au aparut doar putin, insa sunt convinsa ca in urmatoarele carti vor mai aparea si ca vor face totul mai incitant. Nu am reusit sa-i gasesc nici un cusur acestei carti; si cu totii stim cat de rar se iveste oportunitatea sa citesti ceva atat de diferit!

In concluzie, "Rosu de rubin" este o carte speciala, o carte din care ai multe de invatat si care, totodata, nu este in nici o clipa plictisitoare. Este imprevizibila si captivanta si o recomand din toata inima; citit-o, nu aveti decat de castigat. Puteti comanda "Rosu de rubin" de Kerstin Gier de pe site-ul Editurii Litera chiar acum!