duminică, 4 august 2013

Recenzie: Jocul Miciunii de Sara Shepard

Fix in ziua in care Emma vrea sa o intalneasca pe Sutton, aceasta dispare. Iar Emma trebuie sa-i ia locul, pentru ca sunt gemene identice. Insa Emma afla ca Sutton e moarta si incearca sa afle cum a murit, insa ucigasul acesteia o ameninta si pe Emma si o obliga sa se prefaca (,) ca e Sutton, iar astfel aventura ei incepe. Bla, bla...

Nota mea: 1,5/5

O sa fie destul de greu sa va spun cat de mult mi-a displacut aceasta carte.

OK, in primul rand, naratiunea. Mi s-a parut total aiurea. Intreaga poveste este spusa de catre Sutton, sora moarta. Insa aceasta vorbeste doar ocazional despre ea si e ceva de genul 'S-a uitat prin lucrurile lui Sutton si mi-am dat seama ca nu imi amintesc de ele.' Deeeeci, decide-te? Asta a fost foarte incomod pentru mine, sa se vorbeasca si la persoana a 3-a si si la persoana a 1-a. Plus ca nu era organizat, nu se intampla asta pe capitole, ci ocazional, cand ii venea lui Sutton.

Pe langa asta, parca nu am simtit nici un sentiment venind dinspre vreun personaj. Nu m-am atasat de vreunul si parca Sutton nu suferea deloc ca a murit. Adica, a murit! Nu mi se parea ca e trista, ca e disperata sa afle cine a omorat-o, parca voia sa ghiceasca cine i-a furat jucaria, nu cine a omorat-o. Cat despre Emma, parca ea a fost cat de cat caracterizata (ma refer pe partea emotionanta).

Lasand la o parte personajele, sa trecem la povestea in sine. Nu mi s-a parut atat de rea, de fapt e singura parte care mi-a placut, pentru ca a fost destul de interesanta. Desi nu simteam acel suspans pe care l-am simtit, de exemplu, in serialul 'Micutele Mincinoase' (care e cat-de-cat asemanator). Cartea asta pur si simplu nu mi-a exprimat nimic, mi s-a parut neutra si, dupa ce am terminat-o, am ramas confuza. Ce naiba?!

Stilul autoarei de a scrie nu mi-a placut deloc, parea ca e cam copilaros si ma enerva. Sincer. Dar, din nou, povestea a fost singura care a salvat cartea un pic. Si, pe langa asta, sunt singura care a observat o miiiica gafa? In intreaga carte, Sutton nu poate vedea decat ce vede Emma, iar cand Emmei i se face rau sau ceva, si lui Sutton i se intetoseaza privirea. OK! Dar in prima pagina ne spune ca se trezeste in cada si abia apoi intra Emma in baie, peste ea. Asta inseamna ca Sutton vede si singura. Dar doar uneori? In fine, foarte aiurea.

Si inca o problema (daca nu sunt deja destule!). Am intalnit non-stop reclame! Ce naiba frate, e o revista sau o carte? Mergea cu castile lui Bose si cu ochelarii Ray-Ban/Gucci si nu stiu care firma de haine. Nu imi pasa! O carte nu trebuie sa fie asa! Parca toate personajele erau fitoase, cand autoarea ne descria toate frumusetile lor de haine de firma. ASTA m-a enervat cel mai tare.

Cam asta am avut de spus. Oricum, cartea nu mi s-a parut chiar asa plictisitoare, am citit-o repede si usor, asa ca daca nu ati citit inca aceasta carte, nu va lasati doar datorita acestei recenzii. Serios.