marți, 18 iunie 2013

Recenzie: Razboiul Z (World War Z) de Max Brooks

Intreaga carte este alcatuita din marturiile oamenilor ce au supravietuit Razboiului Zombii. Naratorul, cel care pune intrebarile, a luat oameni din toata lumea, de la soldati la simplii civili, colectand opinii si experiente. Parcurgand incet capitolele cartii, am aflat cum s-a transmis infectia, in detaliu, despre Marea Panica, despre bataliile multor oameni cu reanimatii si despre parerile nedumerite ale doctorilor din intreaga lume. Cartea a parut foarte, foarte reala, tot fiind gandit cu cap si scris cu talent.

In primul rand, mi-a placut foarte mult ideea de a tranforma intreaga carte intr-un imens interviu pentru cei ce au supravietuit Razboiului. Am citit despre experientele multor oameni: simpli civili, doctori, soldati. Cartea a avut un fel de 'impact' asupra mea, deoarece, dupa sfarsirea cartii, am avut un cosmar de zile rele. Eu nu am cosmaruri mai niciodata legate de ce fac eu ziua, insa Razboiul Z a parut atat de real si atat de posibil, incat am inceput sa estimez cand va aparea primul zombie la usa mea. Da, stiu, spun prostii, dar ideea e ca mi-a placut foarte mult. Si, din nou, chiar a parut reala!

Captiolul meu preferat a fost Marea Panica. Marea Panica a constituit momentul in care lumea a inceput sa auda despre zombii si chiar sa-i zareasca. Imaginati-va, sute de milioane de oameni, luand-o la pas prin toata lumea, incercand sa gaseasca cele mai izolate locuri - locuri in care ei credeau ca vor fi in siguranta. A fost socant sa vezi cati oameni au fost omorati de niste mortii vii. Insa a fost socant si sa vezi cat de zgarciti ar putea fi niste oameni infestati - sa nu recunosti frate, sa scapi lumea de un zombi in plus! Oricum, am impresia ca trailer-ul din filmul World War Z incepe cu Marea Panica.

In concluzie, Razboiul Z este o carte inedita si speciala, care te va atrage in 'mrejele ei' sau ceva de genul si nu iti va mai da drumul. Abia astept sa vad filmul!