duminică, 19 mai 2013

Recenzie: Magazinul de sinucideri de Jean Teule

Intreaga actiune a cartii Magazinul de sinucideri, scrisa de Jean Teule, se invarte in jurul acestui excentric locas si al familiei Tuvache, cea care il detine. Familia Tuvache, formata din cei mai diferiti oameni care pot exista - un anorexic ce are permanent dureri de cap, o grasana ce se subapreciaza si un copil optimist, plus niste parinti pentru care moartea nu inseamna nimic deosebit - il conduce si, zilnic, clienti care mai de care mai special, vin sa cumpere otravuri, lame si spanzuratori, ca sa scape de viata lor trista. Pana cand magazinul incepe sa fie compromis, datorita membrului intrus - Alan - care incearca sa aduca optimismul si fericirea in casa familiei Tuvache. Sfarsitul este unul extrem de surprinzator!

Nota mea: 4/5

Nu a fost o carte impresionanta, insa umorul negru care a insotit permanent fiecare capitol a facut-o captivanta si amuzanta. Am ras in hohote de cateva ori, pentru ca aceasta combinatie letala dintre membrii familiei Tuvache este deosebit de speciala - speciala, intr-un mod rau bun.

Singurul personaj care nu s-a schimbat radical a fost Alan, care a ramas vesel si zambitor pe tot parcursul povestii. In rest, fata grasuta - Marilyn - a inceput sa nu se mai considere urata. Vincent, fiul cel mare, a devenit dintr-un anorexic intr-un clatitar, cum l-a numit tatal sau. Pana si parintii si-au schimbat comportamentul si perspectiva asupra vietii. Si totul datorita mezinului, datorita lui Alan. Ah, si ce distractie a fost intre peretii Magazinului de sinucideri!

A fost o lectura destul de rapida, ce mi-a luat numai o zi. Mi-a placut sa ma desprind de lume complet si sa intru in mintile personajele, sa vad cum gandesc ele. Fiecare avea ceva special, iar felul in care s-au petrecut lucrurile, mai spre sfarsit, au fost suprinzatoare. Nu am sa dau in vileag incheierea, insa pot spune doar ca trebuie sa cititi si voi aceasta carte!

• Recenzia face parte din campania “Citeşte şi căştigă cărţi pe viaţă din colecţia Strada Ficţiunii”, iniţiată de Editura ALLFA, parte a Grupului Editorial ALL.