joi, 16 mai 2013

Recenzie: Ingerul mecanic de Cassandra Clare

Recenzia contine spoilere

Dupa ce primeste un mesaj scurt de la fratele ei, Tessa se duce la Londra. Acolo este rapita si torturata si afla ca nu e o fiinta umana umana. Poate sa-si schimbe infatisarea cu una a altei persoane - vii sau moarte - si sa-i auda gandurile, asa ca Magistrul, adica unul dintre cei mai puternici din Lumea de Jos, si-o doreste. Insa Will, printul fermecator si chipes, apare la usa si o salveaza pe Tessa, apoi o conduce in siguranta. Acolo, Tessa afla ca Will este un vanator de umbre si ca ceilalti ca el - Jem, Charlotte, Henry - sunt dispusi sa o ajute sa-si gaseasca fratele, pe Nate, cu conditia de a-i lasa sa se foloseasca de puterea misterioasa a Tessei. Insa ceea ce urmeaza sa descopere este un secret bine ascuns ce ii va distruge relatia cu fratele ei.

Nota: 3/5

In primul rand, povestea in sine este foarte interesanta si originala, in opinia mea. Secretele se ascund la tot pasul si este placut sa citesti, descoperindu-le pe parcurs. Autoarea le-a ascuns bine, iar atunci cand au iesit la iveala, am fost surprinsa. De mai multe ori. Cartea are multa actiune - are si momente un pic plictisitoare, dar asta nu conteaza - si m-a tinut in priza pe tot parcursul ei. Auzisem ca este foarte, foarte buna.

Asa a si fost.

Pana au aparut cliseele. Tonele de clisee care nu au facut decat sa ruineze cartea, sa o arunce in dizgratie pentru mine. Doamne, este exact ca Fortele Raului Absolut, ca Nascuta la miezul noptii si ca Chimie perfecta. Nu pot sa nu ma abtin sa fac comparatiile. Vine printul arogant si chipes si o salveaza, apoi apare altul mai de treaba si fata prostuta nu stie pe cine aleaga, dar tot o face, iar acela este arogantul, care, la urma, o jigneste si o face sa fuga in camera, plangand. Ce se va intampla era asa de evident, ca atunci cand citeam, imi venea sa arunc pe geam cartea. Povestea de dragoste cliseica a fost pur si simplu inutila aici. Cartea asta trebuia sa fie despre lupte si despre demoni.
A fost o replica, fix dupa ce s-a trezit Tessa, care era cam asa: "Will, zise ea. Esti chiar tu acela, Will?". Gah.

Eu una, oricum, nu sunt adepta romance-ului. Dar nu am nimic cu acest gen. Sunt multe carti care chiar mi-au placut, dar, dupa parerea mea, cartea Cassandrei Clare ar fi iesit mult mai bine daca nu ar fi fost acea atractie intre Will si Tessa. Nu era la locul ei, iar momentele in care cei doi se sarutau mi se pareau din alta lume, complet paralele cu povestea si personajele ei.

Eu mi-am spus parerea. Fiecare crede ce crede, poate unora le-a placut. Dar, oricum, sunt curioasa in legatura cu continuarea, asa ca probabil am sa citesc, la un moment dat, Printul Mecanic. Pot doar sa sper ca nu va fi la fel.

10 comentarii:

1. sincer si pe mine m'a enervat in draci Will o.O dar am continuat sa citesc pentru Jem :o3 si pe mine m'a adus la exasperare Tessa, dar povestea in sine si lumea construita de Cassandra merita.

eu zic sa citesti si Printul Mecanic, o sa'ti placa :p

2. Eu mi-am jurat să nu mai citesc vreo carte Cassandra Clare. Sunt proaste! Sincer, am citit Instrumente Mortale, și îmi venea să dau cu ea de toți pereții.
    Poate sunt doar eu ciudată, dar asta e părerea mea.

3. Mie mi-a placut mai mult aceasta serie, la Cassandra Clare personajele feminine nu le suport pentru ca nu prea stiu ce vor. Will mie imi place, poate ca daca nu era el nu mi se mai parea totul atat de interesant, nu m-a enervat pentru ca eu de la inceput am simtit ca el nu este asa cum vrea sa para. Jem, este dragut si el...dar eu prefer personajele mai puternice.

4. Pe mine m-a enervat la culme faptul că în ambele serii ea a trebuit să facă un triunghi amoros. Am înţeles cât de cât în Insntrumente mortale că na, era mai plauzibil. Dar ŞI în Dispozitive infernale!?
    Mă gândeam - încă nu i-am făcut recenzia - că o să fiu singura care o să aibă o recenzie care să arunce cu noroi în cartea asta după atâtea cuvinte de laudă la adresa cărţii. Da, nu contestă nimeni că Clare e un geniu şi o expertă la capitolul acţiune, dar cu dragostea scârţâie. Cam rău.

5. Daca ati continua sa cititi, ati afla (WARNING:SPOILERS!!) ca Will se comporta asa doar ca sa o protejeze pe Tessa si pe cei din jur.Era blestemat (sau credea ca e!) !!!Parerea mea e ca Will e de treaba, daca voi nu o faceti, nu ma judecati. :D

1. Nu pot sa cred ca lasi comentariu la o recenzie UN SPOILER. Nu stiu daca e rautate sau prostie, dar te poftesc sa nu o mai faci, ok?