luni, 6 mai 2013

Recenzie: Dash & Lily's Book of Dares de Rachel Cohn si David Levithan

Povestea incepe din perspectiva lui Dash - un baiat oarecare, pasionat de carti, ce se plimba printre rafturile unei librarii. Nu cauta o carte anume, insa ceva ii atrage atentia; un caiet rosu. Curios, il deschide, si asa ia nastere povestea superba a lui Dash si a lui Lily.

Pe tot parcursul cartii, Dash si Lily isi trimit provocari prin intermediul caietului rosu, ce se plimba prin New York. Cei doi nu s-au intalnit niciodata, insa asta nu pare sa-i impiedice sa devina prieteni. Povestea se petrece in timpul sarbatorilor de iarna, iar cu cat avanseaza mai mult, cu atat totul devine mai complicat. Dupa ceva vreme, ajungand sa cunosti cele doua personaje, incepi sa te intrebi daca relatia lor chiar are vreo sansa; Dash si Lily sunt doua personaje extrem de diferite. Dash uraste Craciunul si nu este incantat in privinta lui, in timp ce Lily se dedica cu adevarat acestuia, infiintand chiar si un club de cantat colinde. Dash este un baiat mai activ, in timp ce Lily este timida si nu prea are prieteni. Insa, desi nu este un roman cu foarte multa actiune, categoric te prinde, pentru ca pe tot parcursul lui esti curios daca povestea dintre cei doi va avea un final fericit.

Nota mea: 4,5/5

Cu ocazia acestei recenzii, am sa-i mai multumesc o data Alexandrei, pentru ca a acceptat sa-mi imprumute aceasta carte din clipa in care am rugat-o (la cat de insistenta eram, nu cred ca avea de ales).

Am avut ceva de furca cu aceasta carte. Toata lumea din jurul meu petrecea Pastele, juca carti sau dadea muzica la maxim, insa eu pur si simplu nu am putut sa las cartea asta din mana. Oricat imi spuneam "Gata, asta este ultimul capitol", o luam de la capat, pentru povestea celor doi adolescenti pur si simplu m-a captivat total si m-a tinut acolo, ca pe ace, lasandu-ma sa visez ceva vreme la tot felul de sfarsituri. Pe la mijlocul cartii, incepeam sa ma indoiesc ca totul se va termina bine, pentru ca relatia dintre cei doi incepea sa se destrame. Apoi revenea la nivelul normal pana cand, inca o data, cei doi nu se mai intalneau. Complicata treaba.

In unele momente, am fost foarte amuzata, pentru ca umorul nu a lipsit din aceasta carte. Fiecare capitol avea o gluma de bun-gust care ma facea sa zambesc si sa vreau sa ma mut cu totul in lumea frumoasa de dincolo de paginile cartii.

Cei doi autori au facut o treaba grozava impreuna si, desi Dash & Lily's Book of Dares nu este cartea mea preferata, mi-a placut foarte mult. Chiar daca se petrece in perioada sarbatorilor de iarna, o poti citi in orice perioada a anului, pentru ca oricum te vei simti absorbit de poveste si vei simti ca este din nou iarna. Categoric o recomand cititorilor care nu sunt neaparat pasionati de romance, dar care cauta o carte frumoasa, interesanta si amuzanta ce ii vor binedispune.