joi, 18 aprilie 2013

Recenzie: Anna si sarutul frantuzesc de Stephanie Perkins

Carte primita spre recenzie de la Editura Epica. Recomand tuturor cartile publicate la aceasta editura, pentru ca m-au suprins placut si m-au facut sa-mi doresc si mai mult!

Anna este obligata de tatal ei sa se mute la o scoala cu internat din Paris. Aceasta este obligata sa renunte la prietena ei cea mai buna, la fratele ei si, mai ales, la baiatul de care se indragostise. Insa cum ajunge in Orasul Luminilor, aceasta isi face noi prieteni. Meredith, o fata destul de ciudata, Rashmi si Josh, un cuplu superb si Etienne St. Clair, de care se simte atrasa din prima clipa. Aceasta se adapteaza cu greu si la inceput este timida, insa cu ajutorul lui Etienne, Anna ajunge sa cunoasca intregul Paris si sa nu regrete ca si-a abandonat casa. Insa intre cei doi apar conflicte, iar prietenia perfecta incepe sa se destrame. Mama lui Etienne se imbolnaveste, iar baiatul de care Annei ii placea o insala. Cei doi trec prin perioade grele pe tot parcursul anului, dar, in cele din urma, Anna ia deciziile bune si ramane prietena cu el. Ba chiar si mai mult de atat. Insa, la un moment dat , incepi sa te intrebi daca se va sfarsi, totusi, asa cum iti doresti. Trebuie sa cititi cartea ca sa aflati ce se va intampla intre Anna si Etienne!

Cum sa nu-ti placa o carte ca aceasta? Pe langa ca totul se petrece intr-unul dintre cele mai frumoase orase din lume - iar autoarea nu a ezitat sa evidentieze acest lucru -, cele doua personaje principale, in jurul carora se petrece intreaga actiune, au o personalitate cu totul aparte si fiecare detine secretele lui. Devine interesant sa ajungi sa cunosti, incetul cu incetul, viata din spatele aparentelor. Mi-a placut faptul ca personajele nu au fost deloc simple si mi-a luat ceva timp sa le cunosc. Stephanie Perkins este o autoare pe cinste!

Cred ca este prima data cand intalnesc un personaj care este atat de pasionat de filme. M-am simtit foarte apropriata de ea, avand in vedere ca si eu impartasesc aceeasi pasiune, insa Anna stie totul despre regizori si filme si m-a impresionat. In schimb, Etienne pare sa cunoasca intreaga istorie a Parisului. Cei doi au foarte multe lucruri in comun.

Sfarsitul a fost superb. Parca a fost destul de brusc, pentru ca Anna a trecut de la "starea de deprimata si fara prieteni" la cea de "parca sunt in rai", dar romanul m-a lasat cu o impresie foarte buna. Finalul este deschis si lasa noi posibilitati, iar eu sunt foarte curioasa de ceea ce se va intampla in continuare intre Anna si Etienne. Pot doar sa spun ca mi-a placut extrem de mult, a fost o carte romantica si, chiar daca nu ma dau in vant dupa romance, stiu ca Editura Epica nu ma va dezamagi niciodata cu cartile publicate. Abia astept cel de-al doilea volum, pentru ca stilul superb al autoarei m-a facut sa o indragesc enorm si sa-mi doresc cu disperare inca o carte! Multumesc mult Editurii Epica!