duminică, 24 martie 2013

Recenzie: Zece lucruri pe care le-am facut (si probabil n-ar fi trebuit) de Sarah Mlynowsky

Carte oferita de Libraria Online Libris, o librarie online de unde puteti achizitiona o multitudine de carti. Comandati o carte online chiar de aici.

Dupa ce tatal ei si mama vitrega se hotarasc sa se mute din Westport, orasul in care April a crescut si a copilarit, aceasta face tot posibilul sa ramana acolo; chiar si sa-l minta pe tatal ei, un lucru extrem de dificil, cel putin pentru ea. April ramane la una dintre cele mai bune prietene, Vi, fara supravegherea unui parinte. Cele doua prietene isi cumpara un jacuzzi, isi mint parintii si gazduiesc o fugara, ba chiar si cheluitesc trei mii de dolari pe "o gogoasa" pe langa multe altele. Zece lucruri pe care, in acel moment, pentru April, au parut corecte, dar pe care, probabil, nu ar fi trebuit sa le faca. Ce conteaza este ca April a supravietuit acestui semestru, fara parintii ei aproape, a reusit sa se descurce cu iubitul ei, Noah, si si-a avut prietenii aproape, iar la sfarsit a realizat ceea ce trebuie sa faca de la inceput. Totusi, nu cred ca a regretat atat de tare, pentru ca s-a distrat, iar asta este ceea ce conteaza, pe langa faptul ca s-a maturizat si a trecut prin multe greutati pe care categoric nu le-ar fi indurat daca tatal ei era aproape de ea. Si astfel se dovedeste cat rau pot face parintii copiilor lor daca se despart si ii lasa in voia lor.

"Zece lucruri pe care le-am facut" este o carte din care poti invata multe. Citind-o, reusesti sa te pui in locul lui April si te gandesti ca si tie ti-ar fi fost greu sa ramai fara parintii tai aproape. Insa eroina noastra curajoasa s-a descurcat.

Un lucru care, pentru mine, este nou, e acela ca autoarea a reusit sa ne tina in suspans pe tot parcursul cartii. Adica, fix de la inceput, unde, in mod normal, ar fi trebuit sa fie introducerea. Nu, Sarah a preferat sa inceapa cu punctul culminant si abia mai apoi sa inceapa sa ne relateze intreaga poveste, astfel ca stiam unde April va ajunge, insa nu stiam cum se va termina intreaga poveste. Mi-a placut asta, desi m-a cam tinut pe jar, pentru ca eram foarte curioasa daca tatal lui April va descoperi adevarul sau nu. Nu am sa spun ce s-a intamplat, pentru ca vreau sa ramaneti si voi cu aceasta curiozitate, insa, ce-i drept, mie mi-a placut, pentru ca m-a facut sa vreau sa o termin cat mai repede. Si totusi, mi-as fi dorit sa nu se incheie, pentru ca mi-a placut foarte mult povestea lui April. Si ar fi perfecta o continuare.

Personajul meu preferat a fost, categoric, Vi. Prima data cand am citit despre acest personaj, mi-a venit in minte personajul Vee din Ingerul Noptii, fata mai nebunatica si mai rebela. Cred ca e descrierea perfecta pentru aceasta Vi, pentru ca, fara ea, povestea aceasta nu s-ar fi intamplat, iar April nu ar fi reusit sa treaca prin toate obstacolele care i-au aparut in cale. In schimb, personajul care m-a enervat cel mai mult a fost Hudson, pentru ca, desi acesta o placea pe April si dorea sa ii faca pe plac, nu prea incerca sa ajunga la ea, cum ar fi facut orice baiat. L-a lasat pe Noah ala in pace. Duh.

In concluzie, chiar daca unele lucruri mi-au displacut mie, categoric trebuie sa incercati aceasta carte. Nici nu stiu de ce nu am citit-o mai devreme, pentru ca merita.