vineri, 13 iulie 2012

Recenzie: Paranormal ( 24 )

Heii :*
Imi cer scuze pentru inactivitate, insa am fost prinsa intre Citadela de Cronin si Paranormal.
Banuiesc ca nu va intereseaza recenzie la o carte clasica, deci...

Sa-i dam drumul :x

Evie, desi este o fiinta absolut normala si umana, lucreaza intr-un departament ce se ocupa cu monitorizarea fiintelor supranaturale. Raquel, pseudo-mama ei, se ingrijeste de ea si are grija sa fie in siguranta. Insa Evie are si niste elemente cat-de-cat normale in viata ei: face franceza si alte materii, urmareste ( biine, e topita! ) dupa serialul Easton Hights si are o cea-mai-buna-prietena, precum si un ex. Pana aici cu normalitatea: prietena ei cea mai buna este o sirena pe nume Alisha iar exul ei este un silf arogant si diabolic. Dupa ce mai multe crime suspicioase au loc in lumea paranormalului, Evie incepe sa-l banuiasca pe Reth, ex-ul. Insa curand, va afla ca se insala. Dupa ce Lend, alias Baiatul Apos, este capturat de insasi Evie, acesta se imprieteneste cu ea si intre cei doi se naste o aventura romantica, care insa va fi greu de intretinut cand Fata de Foc isi face aparitia si absoarbe cat mai multe suflete. Va fi lumea distrusa de Fata de Foc, sau vor reusi cei doi sa scape de ea?

Parerea imi este impartita. Personajele sunt extrem de bine conturate si fiecare are ceva aparte: Raquel are un oftat foarte semnificativ, Evie are o pasiune pentru serialul ei, iar limbajul sirenei, ce continea destul de des injuraturi intraductibile, era mereu insotit de biiiiiiiiip!. Si multe altele. Dar ce m-a deranjat cel mai tare a fost faptul ca, in recenzia de pe spatele cartii, Evie se indragosteste de un metamorf. Pai de unde s-a tras concluzia asta, din moment ce in carte nici macar nu apare cuvantul asta? Daca cineva necunoscator citeste cartea, este bagat in ceata. Da, Lend este metamorf, insa poate autoarea nu vrea sa-l numeasca asa.

Alta problema a fost faptul ca la sfarsit povestea a fost MULT prea incalcita. Reth tot incerca sa ajunga la Evie, dar nu putea. Adica, de ce?! A spus ca exista fier peste tot in casa, insa la liceu? La pizza? Acolo cum era, nu exista fier. Nu stiu, mi s-a parut umpic prea nerealista.

Dar da, cartea a fost foarte frumoasa. Si desi uneori devenea plictisitoare, actiunea fiind prea banala, iar dialogurile dintre Raquel si Evelyn erau foarte seci, nu spun ca e ingrozitoare pentru ca "Paranormal" are o poveste frumoasa si, desi a avut foarte putine momente de romance, este o carte romantica. Scena primului sarut a lui Evie a fost superba si atat de bine definita incat am crezut ca ma uit la un film. Imi place sa simt asta cand citesc.

Sfarsitul a fost plin de suspans si in acelasi timp vag, ciudat. In timp ce eram curioasa si nerabdatoare sa inteleg ce naiba inseamna Cea Pustie ma grabeam sa o termin, sa scap de aceasta avalansa de complicatii si de detalii. Cel mai tare m-a enervat coperta 4, adica cea din spate. Cu scris mare se observa cuvintele "vampiri" si "varcolaci" care, desi ei formeaza adevarata lumea a cartii, sunt foarte, foarte, foarte rar descrisi si nu prea li se acorda atentie. Acestia apar destul de rar in roman si totusi sunt primii ce apar pe coperta. Dupa mine o reclama facuta pentru a "pacali" oamenii sa cumpere cartea, cu gandul la o poveste tesuta cu de toate. Mda, in fine.