duminică, 24 iunie 2012

Recenzie: Moarta pentru toti de Charlaine Harris

Dupa ce vampirul/seriful/superbul Eric este gasit in mijlocul strazii, pe jumatate dezbracat de carte telepata Sookie Stackhouse, acestia doi constata ca Eric a fost vrajit si si-a pierdut memoria. Fiind incapabil sa mai fie seful barului sau din Shreveport " Fangtasia " si sa mai fie serif, Eric se adaposteste la Sookie in casa. In timp e Pam incearca sa descopere cine a facut acest lucru, Sookie nu se poate abtine si...face ceva. Ceva...cu Eric. V-ati prins? In pat. In fine. Ideea e ca Sookie poate sa faca orice cu noul si schimbatul Eric. Acesta are o total alta atitudine fata de ea. Nu mai este arogant, nu mai se crede sef si face totul la comanda. Eric-perfectul. Dupa ce Debbie, fosta lui Alcide este cumva respinsa definitiv de acesta, "teriantropa" se duce intr-o seara la Sookie acasa, asteptand-o pe masa, cu un pistol incarcat. Cand Eric si Sookie intra in casa, Eric incaseaza glontul (si evident nu moare), iar Sookie o omoare pe Debbie Pelt. Eric ascunde corpul si fix in ziua urmatoare isi recapata memoria, dupa un razboi intre varcolaci-vampri-vrajitoare Wicca si vrajitoarele ce sunt ucise. Ups, ca prin minune, nimeni nu stie unde e trupul lui Debbie Pelt. Nici macar Sookie!

Nota mea: 5+/5

"Moarta pentru toti" a fost o carte bestiala, ba chiar mi s-a parut cea mai buna, si am parcurs-o atat de repede, incat parca a avut 20 de pagini, nu 400. Povestea a fost extrem de bine gandita, iar fiecare personaj si-a avut rostul in poveste, pentru ca la sfarsit sa te intrebi "de ce nu m-am gandit la asta?". Cred ca lui Harris i s-ar fi potrivit mult mai bine o carte politista, cu crime, pentru ca reuseste sa induca misterul si suspansul foarte bine. Volumul acesta a fost original, interesant, antrenant si... plin de pasiune. Eric parca e cel mai tare vampir din istorie, si parca se potriveste atat de bine cu Sookie!